Nieuw in Offri / 12 Januari 2023

12 Januari 2023

Offri wordt regelmatig bijgewerkt. Je hoeft daar verder niets voor te doen: je krijgt ze automatisch. Hieronder lees je wat er is verbeterd. Heb je zelf ook ideeën hoe Offri beter kan? We horen het graag via support@offri.nl.

💬 Nieuw blok: reacties

De beste reactie op een offerte is natuurlijk een handtekening. Maar zou het niet handig zijn om voor akkoord of afwijzing te peilen hoe je klant over de offerte denkt? Je kunt vanaf nu op iedere plek in je offerte vragen om feedback in de vorm van emoji’s. Dat werkt simpel: stel een vraag en kies een aantal emoji’s als antwoord. Dit maakt je offertes in één keer een stuk interactiever, zodat je je klanten nog beter kunt betrekken in je offerte.

Het werkt eenvoudig: stel een vraag en kies een aantal emoji’s als antwoord. Dit maakt je offerte interactiever, zodat je je klanten nog beter kunt betrekken in je offerte.

 

👥 Gratis ‘viewer’ gebruikers

Veel van onze gebruikers hebben het wel eens: je wilt een offerte aan iemand laten zien, maar je hebt in je Solo of Agency pakket geen gebruikers over. Dat is vanaf nu geen probleem: je kunt namelijk gratis gebruikers toevoegen die mee kunnen kijken in Offri. Deze gebruikers van het type ‘viewer’ kunnen niet meeschrijven of offertes sturen, maar wel meekijken.

En: je kunt zoveel van deze gebruikers aanmaken als je wilt!

 

✍️ Handtekening uploaden

Offertes worden in Offri doorgaans geakkordeerd met een handtekening. Dat is een flinke uitdaging voor de motoriek, zo met een muis of met de touchpad van je laptop. Daarom kunnen zowel jij (als leverancier) als je klant vanaf nu ook een afbeelding van de handtekening uploaden.

 

Akkoord op voorwaarden per offerte

Als je in Offri je Algemene Voorwaarden inlaadt, dan moeten al je klanten vanaf dat moment akkoord gaan met jouw voorwaarden. Maar soms wil een klant zijn eigen voorwaarden hanteren en niet tekenen voor jouw voorwaarden.

Vanaf nu kun je per offerte aangeven of je opdrachtgever akkoord moet geven op jouw Algemene Voorwaarden. Dit kan in de offerte-instellingen en in het verzendscherm worden ingesteld.

 

Meer kleine wijzigingen

💵 Op het dashboard worden offertes nu per 100 getoond, zodat Offri niet langzaam wordt als je heel veel offertes uitbrengt. Je kan steeds per 100 offertes doorbladeren.

☑️ Na akkoord kun je als opdrachtgever en klant teruglezen dat akkoord is gegaan met de voorwaarden, en kan worden doorgeklikt naar de betreffende voorwaarden.

🥪 Je kunt in je instellingen een BTW-tarief kiezen dat standaard voor alle nieuwe offertes wordt toegepast. Waar nu werd uitgegaan van 21% exclusief BTW, kun je nu dus ook 9% inclusief BTW tonen als je bijvoorbeeld catering wilt aanbieden aan particulieren.

📉 Posten in je begroting mogen nu ook negatief zijn. Handig voor korting.

🏆 Als een offerte in het dashboard wordt gemarkeerd als gewonnen, dan wordt geen notificatie meer uitgestuurd naar de klant.

🇬🇧 Alle labels in offertes worden getoond in de taal van de offerte, in plaats van de taal van de ingelogde gebruiker. Bij een engelstalige offerte zie je tijdens het schrijven dus ook een engelstalige begroting, ook als jouw Offri in het Nederlands staat.

💵 Onze Belgische gebruikers kunnen eenvoudiger hun abonnement laten incasseren.