Inspiratie voor
next-level offertes
Maak van je salesgesprek een beleving!
In een wereld waarin keuzes eindeloos lijken, wil je als salesprofessional niet alleen overtuigen, maar écht inspireren en een duurzame verbinding creëren. En dat begint bij: de beleving.
13 november 2024
Overtuigen met taal
Als je mensen woorden laat lezen die te maken hebben met ouder worden, dan gaan ze daarna langzamer lopen. Dat betekent dat je met woorden het onbewuste kunt beïnvloeden. Taal is dan ook meer dan een middel om informatie over te brengen. Taal is een krachtig instrument.
15 oktober 2024
Waardevolle contactmomenten in het salesproces
27 september 2024
600.000 keer zo effectief
Wist je dat je visuele brein 600.000 keer sneller informatie verwerkt dan het lezende brein?! Niet zo’n gek idee dus om een offertesoftware te gebruiken, zodat je offerte met visuals en foto’s er op iedere schermgrootte perfect uitziet.
19 september 2024
Bewust het onbewuste beïnvloeden
9 september 2024
Unieke offertetips voor webbureaus
Net zoals je met zorg je webontwerpen en digitale concepten samenstelt, presenteer je ook je offertes op een professionele en aantrekkelijke manier. In dit blog vind je tips speciaal voor offertes voor webbureaus om een overtuigende en onderscheidende offerte te maken.
27 augustus 2024
Voorbeeldofferte voor schilders
19 augustus 2024
Geurige offertes maken voor bloemisten
Net zoals je met zorg je bloemstukken en arrangementen samenstelt is het belangrijk om je offertes op een professionele en aantrekkelijke manier te presenteren. In dit blog vind je tips speciaal voor het maken van overtuigende en onderscheidende offertes als bloemist.
13 augustus 2024
Trainen, rusten en parcours verkennen
9 augustus 2024
Voorbeeldoffertes voor creatieve bureaus: aandacht voor design en tekst
Net zoals je zorgvuldig je creatieve concepten samenstelt, presenteer je ook je offerte op een creatieve manier in jouw stijl. In dit blog vind je offertetips speciaal voor creative agencies om een overtuigende en onderscheidende offerte te maken.
5 augustus 2024
Erop en erover
1 augustus 2024
Jouw eigen AI-tenderteam
Met de komst van AI komen er binnen de sales nieuwe rollen, nieuwe vaardigheden en nieuwe manieren van werken die ons allemaal uitdagen om het beste uit onszelf te halen. Je krijgt als het ware je eigen AI-assistenten om aan te sturen. Een team dat jou helpt met de minder leuke werkzaamheden bij aanbestedingen.
30 juli 2024
AI: net zo urgent als de natuur!
29 juli 2024
Kennis VS persoonlijk
Met de komst van AI verandert jouw rol in sales. Spannend? Of juist leuk? Wij denken dat het juist leuker wordt. Want als AI steeds meer taken van je overneemt, verschuift de waarde van ons werk van hard skills naar soft skills en menselijke interactie.
28 juli 2024
Iedereen een eigen AI-minion
28 juli 2024
Voorbeeldofferte voor coaches en trainers
Als bedrijf of organisatie met trainers en coaches in dienst weet je dat de eerste indruk essentieel is. Niet alleen tijdens een sessie, maar ook bij het presenteren van een offerte. Net zoals je zorgvuldig je coachingprogramma's samenstelt, moet je ook je offertes op een aantrekkelijke en professionele manier presenteren.
26 juli 2024
Onderscheidend vermogen bij aanbestedingen
22 juli 2024
Voorbeeld offerte van cateraars
Als cateraar weet je als geen ander dat het oog ook wat wil. Dat geldt niet alleen voor je gerechten, maar ook voor je offertes. Je serveert je gerechten toch ook niet op een plastic wegwerpbordje? Dan schotel je je potentiële klant ook geen saai A4'tje voor als offerte. In dit blog vind je tips voor het maken van een offerte waar je klant van gaat watertanden.
8 juli 2024
Help! De klant wil korting
4 juli 2024
Offertetips voor makelaars
Als makelaar wil je je tijd besteden van het verbinden van mensen met hun droomhuis, niet aan het verdrinken in papierwerk. Gelukkig wordt niemand blij van dikke papieren met lange teksten en nog langere opsommingen. Niet om te maken als makelaar, maar zeker niet voor consumenten om te lezen.
4 juli 2024
Assumptions are the mother of all fuck-ups
1 juli 2024
Partnership VS samenwerkingsrelatie
In een offerte-aanvraag staat dat je potentiële klant een langdurige samenwerkingsrelatie wil aangaan. Een partnership voor de lange termijn. Alleen.. partnership en samenwerkingsrelatie zijn twee totaal verschillende begrippen. Dankzij het kiezen van de juiste vorm van samenwerking kunnen zowel klanten als leveranciers optimaal profiteren van hun relatie.
28 juni 2024
Het inkoopproces ontrafeld
25 juni 2024
Kill your darlings
Hoe trots je ook bent, het draait niet alleen om indruk maken. Bij aanbestedingen gaat het vooral om het bieden van wat écht nodig is. Als je projecten niet volledig aansluiten op de specifieke eisen en criteria die in de aanbestedingsdocumenten zijn vermeld, dan loop je het risico dat je inschrijving al wordt afgewezen voordat deze de beoordelaars bereikt.
21 juni 2024
Wie beslist?
2 mei 2024
Zakelijke lessen van de maffia
De maffia heeft een markt ontdekt (of zelf gemaakt) waar 150 miljard omzet in omgaat, terwijl er helemaal niets op papier staat: reputatie, vertrouwen en selectiviteit is alles. De organisatie heeft een structuur waarbij meer dan duidelijk is wie waarvoor verantwoordelijk is en collegialiteit volledig berust op commitment.
23 april 2024
Tension management in offertes
11 maart 2024
Zelfvertrouwen is een mindset
Succesvolle verkopers geloven in zichzelf en dat heeft niets te maken met wie ze zijn en welke skills ze hebben. Ze zitten gewoonweg lekker in hun vel, geloven in hun product of dienst en doen wat ze leuk vinden.
5 maart 2024
Je vinger in een open wond steken
28 februari 2024
Voorbeeld offertes gebruiken
Een offerte maken is vakwerk. Hoe je offerte eruit ziet en wat erin staat, hangt af van wat voor producten of diensten je aanbiedt. Voor iedere offerte geldt in ieder geval: je klant valt of staat met een heldere en overzichtelijke offerte die er betrouwbaar uitziet.
22 februari 2024
Opvolgen met halve Nelson
20 februari 2024
Menselijkheid in offertes
Terwijl je denkt dat je interessanter overkomt als je zakelijker - en dus wolliger - schrijft, laat wetenschappelijke literatuur zien dat je jezelf op betrouwbaarheid, sympathie, geloofwaardigheid en begrijpelijkheid onderuit haalt.
14 februari 2024
Ongemakkelijke mentale toestand
11 februari 2024
Geheim van persoonlijke aandacht
We hebben het niet meer over Unique Selling Points (USP’s), maar over Unique Buying Reasons (UBR). En dat vraagt om hele andere vragen tijdens je salesgesprekken. Want je gesprekspartner moet hele goede redenen hebben om zijn euro’s aan jou uit te geven.
10 februari 2024
Vier je successen
7 februari 2024
We leven niet in Barbieland
Ons brein is dus niet gemaakt om om te gaan met de angst om te verliezen, dus daar moet je op één of andere manier omheen werken. En daar gaat iedereen anders mee om.
6 februari 2024
Netvliesmanagement in je systeem
28 januari 2024
Voorkom afwijzing
Voorkom dat je tijd verspilt aan offertes die worden afgewezen. Het maken van offertes kost namelijk tijd en energie en niemand wil graag offertes maken die uiteindelijk worden afgewezen. Alles staat of valt met het voortraject en de afsluiting van je salesgesprek.
23 januari 2024
Blijf trouw aan jezelf!
17 januari 2024
Sales is geen vechtsport
Sales is een duursport, geen vechtsport. En daarom wil je niet in een wedstrijd belanden waar de beste 3 offertes overblijven en degene met de beste prijs de opdracht krijgt.
31 oktober 2023
Sales = duursport
26 oktober 2023
Alle tekstschrijvers de laan uit
Elke 2 jaar hebben we een hype te pakken. Een hype waarvan we denken dat het de hele wereld op zijn kop zet. ChatGPT - een chatbot met kunstmatige intelligentie (AI) - is nét zo’n trend.
19 oktober 2023
Regie dankzij visuele hiërarchie
11 oktober 2023
Kort, simpel en verhalend
Een offerte is niet alleen maar een contract. Je wil vertellen wie je bent, wat je doet en waarom de klant voor jou moet kiezen. We zijn vaak gefocust op onszelf en vertellen graag over onszelf. Mensen zijn nu eenmaal egoïstische wezens. Dit geldt ook voor je klant.
6 oktober 2023
Nieuw: drag ‘drop in de catalogus
22 september 2023
Nieuw: interactieve vragen in offertes
Dagelijks werken we aan het verbeteren van dit proces en het bieden van functies waarmee onze klanten meer klanten scoren. Met trots introduceren we een nieuwe functie waarmee je de betrokkenheid van klanten verhoogt met interactieve vragen in offertes.
19 september 2023
Duurzaamheid is heet🔥
15 september 2023
De groene verkoper
Natuurlijk is fysiek bij elkaar komen waardevol. Waardevol voor het opbouwen van een vertrouwensrelatie. Waardevol, omdat klanten dit waardevol vinden. Waardevol omdat we het zo gewend zijn. Maar moeite doen, doe je niet alleen door fysiek langs te gaan.
7 september 2023
Groeipijn
1 september 2023
Aantrekken en afstoten
Aantrekken en afstoten. Marketing heeft als doel mensen extreem uitsluiten en extreem aansluiten. Dat zit hem in visuele aantrekkingskracht in combinatie met een sterk staaltje copywriting in campagnes.
25 augustus 2023
Glibberige glijbalen glijden
25 juli 2023
Eerst begrijpen, dan begrepen worden
Goede verkopers die oprecht luisteren en hun eigen pitch niet voorop stellen. Verkopers die empathisch luisteren met de intentie de belangen van de ander dáádwerkelijk te begrijpen.
19 juli 2023
Geniale nigeriaanseprinsenspam
13 juli 2023
Borstklopallergie
Bescheidenheid siert de mens, maar het siert zelden een verkoper. Zit wat in: een onzeker verhaal waarin je je product afkraakt gaat niemand overtuigen. Anderzijds zijn mensen (lees: wij Nederlandse calvinisten) allergisch voor borstklopperij.
4 juli 2023
De waarnemingsdrempel
29 juni 2023
1 kamer beschikbaar, boek nu!
Schreeuwen om urgentie en schaarste oproepen; als het gaat om een impulsaankoop dan werkt deze methode, bij een grote groep mensen, ontzettend goed. Maar werkt dit ook als het gaat om grote projecten?
15 juni 2023
Vertel waar je goed in bent
29 mei 2023
Slimme sales: assertief of subtiel?
Ontdek de geheime formule voor sales succes: wees geen brutale verkoper, maar een rustige professional die met empathie en advies de klant overtuigt. Want één ding is zeker: als je het niet doet, laat je een fortuin liggen!
25 mei 2023
Schrijftips voor de lekkerste offerteteksten
14 april 2023
Iedere dag complimentendag
1 maart 2023
5 randvoorwaarden voor winnende offertes
21 februari 2023
Het exposure effect, en wat dat betekent voor je offerte
Psychologisch feit: het vaker blootstellen van je brein aan een stimulans maakt die stimulans prettiger. Herkenning is fijn.
16 februari 2023
Timing is niet alles
15 januari 2023
Verboden woorden in je offerte
Ontdek hoe je de aandacht van je lezers kunt vasthouden met een tekst die lekker wegleest, door het vermijden van onnodige woorden en het downloaden van een verboden woordenlijst voor offertes.
5 januari 2023
Effectief taalgebruik in offertes
3 januari 2023
Leuk, afwijzing
Afgewezen worden is niet iets dat wij opzoeken, als mens. Dat zit ‘m in ons brein: het is alsof je op een legoblokje gaat staan. Daar kunnen we beter mee omgaan.
2 januari 2023