Met de komst van AI verandert jouw rol in sales.
Spannend? Of juist leuk?
Wij denken dat het juist leuker wordt. Want als AI steeds meer taken van je overneemt, verschuift de waarde van ons werk van hard skills naar soft skills en menselijke interactie. Dat betekent dat het allemaal draait om menselijke verbindingen en het opbouwen van relaties die oprecht en duurzaam zijn. Een verschuiving van een kenniseconomie naar een ‘Personality Economy’ waarin emotionele intelligentie, creativiteit, authenticiteit en personal branding onmisbaar zijn.
Laat dat nu precies zijn wat wij – als verkopers van offerte software – leuk vinden aan ons werk. Dat betekent namelijk dat we ons bezig kunnen houden met de leuke dingen:
👂 luisteren naar de behoeften van de klant; ♻ begrijpen wat hen motiveert; en ♥ het bieden van oplossingen die echt waarde toevoegen aan hun leven.
Het is niet langer voldoende om alleen kennis te hebben van je producten of diensten. Je moet in staat zijn om op een authentieke en empathische manier met klanten om te gaan. Je AI-assistent zet vervolgens alle randzaken voor je op een rijtje en schrijft 90% van de offerte. In de toekomst misschien zelfs gelijk in je offerte software. Jij hoeft hem alleen nog een beetje bij te werken, en klaar!
Zie het als de persoonlijke assistent waar je al jaren van droomt, maar geen budget voor is. Wij worden er enthousiast van!
📚 Lees verder
Lees vooral ook ons uitgebreidere blog ‘De evolutie van AI in sales’ op Frankwatching met handige tips over hoe je optimaal samenwerkt met je AI-assistent. Een prachtige manier om je efficiëntie te verhogen.